underbara barn, medlemsmöte och utvecklings samtal.

igår när jag hämtade Aura från dagis kommer jämgamla Irma och ger mig en kram. åhh, va mysigt! jag blev väldigt glad :)
idag när jag kommer för att hämta Aura så ropar Irma direkt "Auoas mamma!" och springer fram och ger mig en kram. underbara unge! hon är så go! mötte en av hennes mammor på vägen ut och pratade lite, båda hennes mammor är för övrigt väldigt trevliga! och hennes mamma berättade att hon pratar mycket om Aura hemma, kul! nån dag innan jul lovet, om det till och med inte var sista dagen, så "hittade" Aura och Irma verkligen varandra. dom hade lek och haft jätte kul ihop. Aura leker absolut mest med Adam, men att hon bekantar sig med dom andra barnen oxå är ju väldigt positivt.

idag hade vi medlemsmöte på dagiset, Aura var tvungen att va med då mormor inte kunde vara barnvakt pga magsjukan på hennes jobb och ev smittrisk. Aura klarade det väldigt bra trotts att mötet började först 18:30, och jag kunde faktiskt hänga med på det mesta som sas. min duktiga lilla tjej!
även Maja var med på mötet, det äldsta barnet på dagis, som jag fick höra idag på utvecklings samtalet att Aura är väldigt förtjust i. vilket jag verkligen kan förstå. Maja är ett väldigt snällt och omtänksamt barn, som tar hand om alla dom små.
jag kommer ihåg första, eller var det andra? gången vi var och hälsade på på dagis, innan Aura började inskolningen. hon ramlade och slog sig, och började gråta. Maja sprang direkt fram för att trösta henne, och jag såg hur Aura tittade upp lite förvånade över att det här stora barnet hon inte kände ville trösta henne. men jag såg oxå i hennes blick att hon direkt förstod att hon ville väl, och hon lät sig faktiskt tröstas av Maja. fasten jag bara satt en liten bit bort.

annat som sas på utvecklings samtalet var att Aura är väldigt självständig, leker mycket själv men även mycket med andra barn, eller ja, med Adam mestadels :) men ofta så kan Aura vara med dom andra en stund och sen gå iväg och hitta på nått annat. "hon är ett väldigt smart barn! och det ska bli väldigt intressant att höra vad hon har att säga när hon kan prata ordentligt." sa förskole lärarinnan, jag sken som en sol av stolthet såklart! ;) hon sa oxå att hon tar in väldigt mycket, men har lärt sig att skärma av. (vilket Aura hade svårt för innan, och då blev det liksom för mycket intryck ibland) det var två saker jag undrade över, det ena var just det där med att kunna stänga av om det blir för mycket. och även hur hon lärt sig hantera sitt humör. för satans vilket humör hon har. hon sa att hon sett en väldigt stor förändring där, hon blir knappt arg längre. innan kunde hon bli jätte arg och frustrerad lätt. skönt att höra! jag är väldigt nöjd med utvecklings samtalet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0