när förhandling går över till hot

jag: äter du upp din frukost så tittar vi på bolibompa sen?
ingenting händer... försöker ett par gånger till... inget händer. nu är förhandlingarna över, jag får ta i med hård handskarna!
jag: om du inte äter upp din frukost så blir det ingen bolibompa.
Aura börjar sakta äta sin frukost...

andra aktuella hot just nu: om du inte håller dig under täcket så  får jag ta på dig kläderna.
(Aura älskar att ligga naken under täcket och kolla på barnprogram, men har lite svårt att hålla sig under täcket hela tiden. hon blir ju iskall då...)

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Här är det typ samma sak, men hon lyder illa kvickt om man hotar. Ibland luras jag också och säger "såg du flickan på TV vad duktigt hon åt, kan du också göra det" och då äter hon snabbt som tusan upp allt. Att vi inte sett nån flicka på TV det tänker hon inte på.

2011-01-08 @ 23:42:37
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: julia, mamma till 2åriga lilla busiga Aura.

hehe, ja det är ju ganska ofta man får ta i med "hård handskarna"! särskilt vid 2, 3 års åldern. hur gammal är din dotter/son? försökte ta mig en titt på din blogg men den va ju lösenords skyddad :)

2011-01-09 @ 11:16:04
URL: http://juliaochaura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0