MIN!

Aura sätter sig framför spegeln, och börjar skrika, min spegel! min mockasin! min blöja!

Aura har kommit in i en ny fas, det här är ett av flera sätt det tar uttryck. det är klart att det kan verka som en 2åring bara är sur och trotsig (haha) men det finns en anledning och en lärdom bakom allt dom gör. jag tror att man verkligen måste påminna sig om detta, för att orka med. det kan vara väldigt påfrestande med ett barn i "trots åldern" men att sätta sig ner och tänka igenom "vad kan hon lära sig utav det där?" och alltid ha det med sig under tillsägelserna, hjälper nått enormt.
tex. aura kan verka "sur" hon säger nej direkt, om jag fågar henne nått. utan att ens lyssna, ofta ser jag på henne hur hon förstår frågan sekunden efter att hon sagt nej. och ångrar sig ofta. det här handlar ju om att hon upptäckt att hon har ett val. om jag frågar henne nått, kan hon bestämma. en helt fantastiskt lärdom, hon kan välja. hon kan säga nej. nu behövs det bara finputsas lite ;) och hon måste lära sig att lyssna innan hon svarar, att förstå sina valmöjligheter innan hon väljer.

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-07 @ 12:28:16
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår fler tävlingar på min blogg, gå in där och anmäl dig ha chansen att vinna många fina priser:)

2011-01-07 @ 17:53:28
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0