jag börjar skolan för först gången på 5 år, och Aura går till dagis för första gången på över 2 veckor.

mycket blandade känslor för Aura när jag skulle lämna henne på dagis, hon har längtat efter dagis. pratat om all kompisarna, och om personalen. hon blev jätte glad när jag sa att vi skulle gå till dagis, men när vi kom dit så ville hon inte ens komma upp ur sin vagn... när vi kom in till dom andra barnen, så blev hon jätte glad att e dom. men samtidigt blev hon så medveten om att jag strax skulle gå att hon sprang fram och tillbaka mellan barnen och mig, och försökte få mig att sätta mig och leka med dom. det hade hon föredragit, vara på dagis och leka med alla barnen OCH mamma. "mamma leka!" sa hon och försökte dra med mig till dom andra. hon blev väldigt ledsen när jag gick, men det gick snabbt över. dom skulle vinka till mig i fönstret, men när jag kommit ut för att vinka så hade hon slutat gråta och redan glömt att hon skulle vinka...

det upprop för mig kl 13 på komvux här i  majorna. känns skönt att äntligen ta tag i det, och få dom här grundkurserna färdiga på ett par månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0