hosta och hals ont, resulterar i matvägran.

nu håller aura på att bli sjuk, små förkyld och till följ av det (som alltid tyvärr) problem med luft vägarna. hosta och hals ont,om det är förkylnings astma eller bara nått liknande hon har, har aldrig blivit ordentligt utrett. men efter att ha testat fram och tillbaka med hostmedicin och astmamedicin, kan jag själv konstatera att astmamedicin funkar bäst. så i samrådan med barn läkaren kör jag med astma medicin vid behov. men bricanylen är nu slut... så vi får nog ta en vända till vårdcentralen och få ett nytt recept imorgon.

att hon hostar på nätterna, tills hon nästan spyr (ibland spyr hon oxå) samtidigt som hon gråter, för att det är läskigt. och gör ont. gör ont i mitt mamma hjärta! sen att hon oxå matvägrar pga av att det är jobbigt att svälja maten när det gör ont, och hon börjar även hosta av att äta... det är så jäkla jobbigt! man kan försöka muta med extra god, och lätt äten mat. men om hon inte vill äta, så äter hon inte. åhh vad jag hatar att bara se på, och inte kunna göra nått :(

hon åt och drack nästan inget alls igår. ingen frukost alls imorse, men drack ett glas iaf. hoppas hon fått i sig nått på lunchen på dagis, dom äter ju ofta bättre på dagis än hemma. "positivt grupptryck" skulle jag vilja kalla det ;)

efter som hon inte är febrig eller hängig, och inte har nått som är smittsamt utöver sin förkylning så fick hon gå till dagis. både för att jag hoppas att hon ska få i sig mat, men oxå för att jag än så länge inte ser nån anledning till att ha henne hemma. hon är pigg och glad, förutom när hon hostar. och hostan är värst på nätterna. så länge det är hostan som är det jobbiga, och inte sjukdomen i sig, så kommer jag försöka ge henne astma medicin innan hon går till dagis framöver. och då bör det funka ungefär som vanligt på dagis.

vi ger det ett försök iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0