det "positiva grupptrycket" funkade ;)

iaf lite gran, aura åt lite grann när dom andra barnen åt på dagis. men lite mat är fan så mycket bättre än ingen mat. sen fick jag en liten snilleblixt och kom på att dom få gångerna aura fått äta varm korv, har hon älskat det. hon kan nog inte stå emot varm korv tänkte jag... och det kunde hon inte heller! ett par pauser, lite host och kvälningar mellan tuggorna, men en hel korv fick hon i sig! kvällsmaten var lite värre, ett halvt marie kex. och då hade jag redan försökt med yoghurt och havre fras, som hon tvär vägra. men men, nu ska jag försöka va glad för det lilla hon faktiskt ätit idag. och att det gick så bra på dagis. att hon åt lite grann och sov där, ska jag va glad för! ingen feber och förkylningen verkar hittills hålla sig på samma nivå. vi får se hur natten blir, med tanke på att hon alltid hostar värst på natten.

nu säger Aura: ja duktig! och klappar händerna, haha. hon klarade sitt nya pussel. och nu kommer jag säkerligen få bära henne skrikandes från hennes nya pussel, för nu är det dax att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0