vuxen hörnan vs lekhörnan!

experimentet "vuxen hörnan vs lekhörnan" inleddes för ungefär 2 veckor sen, och har gett oroande resultat!

ALLA Auras grejer organiserades i den ny byrån, och lekmatta, utklädnings korgen och hennes barnvagn ställdes alla i samma hörna (även en fin tavla hängdes över byrån, och en lampa osv fick stå på den. riktigt mysigt och fint)
och det lämnade resten av vardagsrummet (2/3 av det ungefär) till en "vuxen hörna" nu är ju Aura lika mycket där som jag, men vi städar ju bort hennes leksaker till byrån sen. och stöket som blir kvar sen... är mitt! vem stökar ner mest? var frågan jag ställde mig för 2 veckor sen... jag måste tyvärr konstatera att det är jag :/

auras leksaker är ju enklare att städa bort, det går snabbt och allt har sin plats. mina grejer, typ viktiga papper, skol saker, ren tvätt (och sen sånt där som bara handlar om ren lathet, typ att direkt ta bort disken) är jag inte alls lika bra på att ta bort, fan, nu är det skärpning som gäller!

min hörna ska vara lika mycket iordning som Auras! inga ursäkter finns, om jag kan organisera hennes saker så får jag se till att göra det samma med mina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0