genus koll: lilla spöket Laban

Labolina är den tuffa, modiga, busiga och har rejält med skinn på näsan! medans Laban är den lite ängsliga, lättskrämda och känsliga av syskonen. det är bra, det bryter helt mot dom manliga och kvinnliga könsrollerna. och det är en väldigt stor del av varför jag gillar Laban. men å andra sidan, så är det pappa spöke som "jobbar" och spökar på nätterna. och när han är sjuk och inte i form för att spöka, är det inte mammaspöke eller Labolina (som är mycket bättre än Laban på att spöka, enligt Laban själv. och hon älskar det, medans han egentligen tycker att det är läskigt. fast det tycker han inte i detta avsnittet?) utan det är Laban, och lill prins bus som får ta över, dom små männen, får göra mans görat.

så det blir båda plus och minus för lilla spöket Laban, ur en genus synvinkel. men det ska erkännas att jag tycker väldigt mycket om Laban, och det gör Aura med.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kikar allt in på din blogg också :D

Gillar all läsa om allt som du och Aura gör på dagarna :D



Kramar <3

2011-04-05 @ 13:37:51
URL: http://lisalill.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men oj! Klickade in mej här! Känner igen dej ifrån Sannaskolan... Oasen! Gud så skoj! Å sikken underbar dotter du bakat ihop! Skoj å läsa om er! kram /Camilla 9c :P

2011-04-06 @ 18:43:34
URL: http://youdontfailuntilyougiveup.blogg.se/
Postat av: julia, mamma till 2åriga lilla busiga Aura.

ja, nu när jag gick in på din blogg kände jag igen dig oxå hehe. tack tack, ja hon är underbar min lilla Aura :)

2011-04-08 @ 16:08:21
URL: http://juliaochaura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0