en vecka, minus en natt

natten till förra onsdan, sov Aura för fösta gången i sin egen säng. förutom en natt (då hon fick komma över till min säng mitt i natten) så har hon sovit varje natt, hela natten, i sin egen säng. utan att bli orolig, och behövt komma till mig. hon sover inte hela natten än, men det har blivit mycket bättre, på väldigt kort tid! sen hon börja sova i en egen säng så störs hon ju inte lika mycket av mig, när jag vänder på mig osv. och att hon väljer att ligga kvar i ensam i sin säng utan att känna sig otrygg, när hon vaknar till på natten, är ju helt fantastiskt!

det här känns jätte bra, för både mig och Aura. jag har inte på nått sätt pressat henne, utan det här är nått hon valt själv. och det känns väldigt hållbart därför. hon är väldigt stolt och nöjd med att hon har en egen säng, en riktig säng. den där spjälsängen hon hade innan var ju inte så himla attraktiv för henne. och i denna sängen kan även jag ligga bredvid, medans hon somnar. men hon vet att jag går sen, och sover i min säng. och det har hon accepterat, och väljer att sova i sin säng, fastän det innebär att hon sover själv. hon börjar verkligen bli trygg med det. idag på Auras förskola berättade personalen -Aura har sovit så mycket bättre den senaste veckan! haft lättare att somna osv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0